Köpvillkor för Svenska Brädspel
Företagsinformation
Svenska Brädspel har sitt säte i Stockholm. Om du har några frågor eller behöver hjälp, tveka inte att kontakta oss via e-post: kontakt@svenskabradspel.se.
Beställning
När din beställning har slutförts kommer en orderbekräftelse att skickas till den angivna e-postadressen. I bekräftelsen hittar du all information om beställda produkter, priser, fakturerings- och leveransadresser. Vid eventuella fel i orderbekräftelsen, kontakta oss omedelbart på kontakt@svenskabradspel.se.
Leverans
Våra normala leveranstider är 6-12 dagar. Observera att beställningar lagda på helger skickas tidigast måndagen därpå. Om det skulle uppstå förseningar utan föregående meddelande, vänligen kontakta oss på kontakt@svenskabradspel.se.
Priser
Alla priser anges i SEK och är exklusive moms. Vi förbehåller oss rätten att justera priser vid feltryck, leverantörspriser eller annan felaktig information.
Ångerrätt
Som kund hos oss har du en ångerrätt på 100 dagar från mottagandet av varan.
5.1 Utnyttjande av Ångerrätt: Meddela oss via e-post på kontakt@svenskabradspel.se att du ångrar ditt köp. Inkludera ditt namn, adress, e-postadress, ordernummer samt vilka produkter som returneras. Produkterna måste returneras inom 30 dagar efter ångermeddelandet. Du står för returfrakten, och vi rekommenderar att produkterna skickas välpaketerade och i originalförpackning. Vid återbetalningen förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande eventuell värdeminskning på en använd eller skadad produkt.
5.2 Ångerrätten gäller inte för:
- Förseglade produkter där förseglingen brutits av kunden.
- Ljud- eller bildupptagningar med bruten försegling.
- Specialtillverkade produkter eller varor med tydlig personlig prägel.
- Tjänster som har påbörjats med kundens samtycke.
- Snabbförsämrade varor, exempelvis livsmedel.
- Lösnummer av tidningar eller tidskrifter.
Reklamation och Klagomål
Vi inspekterar alla produkter innan de skickas. Om en produkt är skadad eller felaktig vid mottagandet, kontakta oss på kontakt@svenskabradspel.se. Reklamationer ska göras omedelbart efter att felet upptäckts.
6.1 Reklamationsprocess: Ange ditt namn, adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet i din reklamation. Om felet inte kan åtgärdas eller en liknande produkt inte kan levereras, återbetalar vi dig i enlighet med konsumentskyddslagstiftningen. Vi står för returfrakten vid godkända reklamationer.
Ansvarsbegränsning
Vi ansvarar inte för indirekta skador orsakade av produkten. Vidare ansvarar vi inte för förseningar eller fel orsakade av omständigheter utanför vår kontroll (Force Majeure), såsom arbetskonflikter, bränder, krig, eller andra myndighetsbeslut.
Produktinformation
Vi reserverar oss för tryckfel samt slutförsäljning av produkter. Bilderna på produkterna kanske inte återger det exakta utseendet, och färger kan variera beroende på bildskärm och fotokvalitet.
Information om Cookies
Enligt lag om elektronisk information informerar vi våra besökare om att cookies används på vår webbplats. Du kan ställa in din webbläsare för att neka cookies. Mer information finns på Post- och telestyrelsens hemsida.
Personuppgifter
Genom att handla hos Svenska Brädspel accepterar du vår dataskyddspolicy. Vi samlar inte in fler uppgifter än nödvändigt för att hantera din beställning och säljer aldrig dina uppgifter till tredje part utan rättslig grund.
10.1 Vad är en personuppgift? En personuppgift är all information som kan hänföras till en fysisk person.
10.2 Vilka uppgifter lagrar vi? För att hantera din beställning lagrar vi namn, adress, telefonnummer, e-postadress och köphistorik.
10.3 Rättslig grund Vi behandlar dina uppgifter för att fullfölja avtalet med dig.
10.4 Vilka uppgifter delas och med vilket syfte?
- Betalleverantörer: Vid köp delas namn, adress, e-post och telefonnummer med våra betalningsleverantörer.
- Fraktbolag: För att leverera dina beställningar delas nödvändig information med fraktbolagen.
- Nyhetsbrev: Vid prenumeration på nyhetsbrev delas uppgifter med vår nyhetsbrevsleverantör.
10.5 Rätten till tillgång Du har rätt att få en kopia av dina uppgifter.
10.6 Rätt till rättelse Du kan be oss att korrigera felaktiga uppgifter.
10.7 Rätten att bli glömd Du kan begära att vi raderar dina uppgifter, med vissa undantag.
Ändringar till Allmänna Villkor
Vi förbehåller oss rätten att ändra dessa villkor. Ändringar publiceras på vår webbplats och anses accepterade vid beställning eller besök på webbplatsen.
Tvist och Lagval
Vid eventuell tvist som inte kan lösas med kundtjänst, kan du vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden. Tvister ska tolkas enligt svensk rätt.
Om du har några frågor eller behöver mer information, tveka inte att kontakta oss på kontakt@svenskabradspel.se